נערכים למנגל: המלצות חמות לתפריט | פרק שני

נתי קאליש No Comments on נערכים למנגל: המלצות חמות לתפריט | פרק שני

בפרק הקודם דיברנו על הצורה הקלה להדליק את המנגל ללא חומרי בעירה, בפרק הזה נדבר על המלצות מה לשים על האש, וטיפים איך לצלות בצורה טובה | הפרק השני

צילום: נתי קאליש
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לרגל ימי בין הזמנים שאנו נמצאים בעיצומם, החלטנו לערוך עבורכם סדרת כתבות לעצות ורעיונות כיצד לעשות מנגל מוצלח. הן מבחינת ההכנות, והן מבחינת צליית הבשרים בצורה טובה.

בפרק הראשון, דיברנו על הדרך הקצרה והיעילה ביותר להדליק את המנגל נכון, ללא חומרי בעירה רעילים, ובעיקר, בלי הרבה מידיי מאמץ. בפרק הזה ניתן מספר המלצות לדברים טובים להניח לצלייה על הגחלים הלוחשות.

נדגיש, כי יש רעיונות אינספור לסוגי עופות ובשרים לצלייה. בכתבה זו נתמקד יותר בדברים עממיים שניתנים להשגה בכל סופר פשוט או קצבייה, וניתן להכין אותם בצורה קלילה בלי הרבה כאב ראש.

ראשית, אם עושים מנגל משפחתי עם ילדים, הדרך היעילה ביותר לחיסכון בהוצאות (בבריאות פחות), היא לקנות נקניקיות. ילדים אוהבים נקניקיות, אין טעם לבזבז עליהם בשר או פרגית.

הנקניקיות הקלאסיות בעיקרון מוכנות. המנגל רק מחמם אותם. אם תשימו אותן בהתחלה (ילדים דיי לחוצים לאכול מיד כידוע) חשוב לשים לב, לא לשרוף אותן. טיפ קטן: תחרצו אותן בסכין לאורך, ואז תשימו על האש.

אם בנקניקיות עסקינן, יש נקניקיות שיהיו נהדרות גם אנשים מבוגרים "שמבינים" באוכל. סוגיהן רבים, יש צ'וריסוס ויש מבקר ועוד הרבה סוגים. מה ששונה בהן זה שהם לא מוכנות לאכילה, אלא צריכות יותר זמן על האש. עדיין, לא מאוד מסובך לשים לב מתי הן מוכנות.

הדבר המקובל הבא להניח על המנגל זה איך לא, כנפיים. מומחי מנגלים טוענים, ששום בשר טוב ככל שיהיה, לא מגיע לטעם של כנפיים צלויות על האש. נו, אם הם אומרים, אז שיהיה.

הסוד, ככלל בהכנת עופות לשים על האש (גם לבישול אגב), זה השרייה. כמה שהחלק ישרה יותר בתבלינים, הוא יהיה טעים יותר. תנסו, מקסימום תצליחו.

ניתן שתי המלצות להכנת כנפיים על האש, נתחיל מהפשוטה. תבלינים. הניחו את הכנפיים בקערה, שהן מופשרות כמובן, פזרו עליהן מלח ופלפל, פפריקה בשפע, שמן, אפשרי גם גריל עוף או משהו כזה. ובעיקרון כל תבלין שאתם אוהבים לא יזיק. אוהבים חריף? שטה יבשה ממש לא תזיק. אחר שטיבלתם, ערבבו היטב את הכנפיים, תסגרו את הקערה ותנו להם לשרות ככה כמה שעות.

לאלה שאוהבים לגוון, נמליץ על טיבול ברטבים. שימו שמן, מלח פלפל, רוטב סויה\טריאקי\צ'ילי מתוק או חריף, כסו את הקערה היטב, ותנו להם לישון לילה. זה יוצא נהדר.

שתיגשו לשים אותן על האש, ההמלצה היא לשים אותן כמה שיותר בתחילת המנגל. לכנפיים לוקח זמן להיצלות, זה חלק מאד שומני, שצריך את הזמן שלו. אל תהססו להפוך מספר פעמים, עד שהן תהיינה חרוכות מבחוץ היטב, אך לא שרופות מבפנים. הטיפ: אחרי ששמתם את הכנפיים על האש, תנו להן חתך קטן עם סכין לאורך, זה יגרום לכך שהן תהיינה עשויות היטב גם מבפנים, וככה גם תוכלו לראות את מידת העשייה.

אז מה יש רק כנפיים במנגל? מה פתאום. באותו מתכון בדיוק של הכנפיים אתם יכולים לתבל גם חזה עוף, ופרגיות. רק שימו לב, את החזה עוף תפרסו דק, ותנו לו דקה וחצי בכל צד, ברגע שאתם רואים שבפנים הוא נהיה לבן, זה הזמן להוציא אותו.

את הפרגית מומלץ לשטוף היטב לפני ההכנה, ולפתוח אותה כמה שיותר. שתהיה רחבה ככל הניתן. לפרגית לוקח קצת יותר זמן על האש, היאזרו בסבלנות, אבל שימו עין. פרגית שרופה זה לא טעים בכלל.

יש עוד אופציה להכין חזה או פרגית, על שיפוד, אפשר להוסיף עגבניות או בצל על יד העוף, זה יוצא מעט יותר עבה, אז צריך קצת יותר זמן על האש. מומלץ לבדוק עם סכין או מזלג חתיכת עוף, בפנים, אם זה לבן זה מוכן.

לאוהבי כבדים, יש לעיין בהלכה איך להכין אותם (ספר הכשרות) זה כתוב שם בצורה בהירה וקולחת, עם חילוקי המנהגים בין אשכנזים לספרדים.

הבשר – בפרק הבא:

 

 

 

 



0 תגובות